Už dávno neplatí „náš zákazník náš pán“
Ak chce byť podnik úspešný musí tvoriť najme zisk. V opačnom prípade asi podnikanie ani nemá význam. Na rôznych seminároch, poradniach či fórach radia dookola to samé. Náš zákazník, náš pán. No v skutočnosti to tak ľahké nieje a iba spokojný zákazník zďaleka nestačí. V skutočnom svete majú podnikatelia a celkovo spoločnosti veľmi veľa starostí, pretože sa musia vysporiadať s mnohými kritériami a to nielen s cenou. Pre niektorých zákazníkov je oveľa dôležitejšia ako cena dostupnosť tovaru a služieb v priebehu niekoľkých hodín, nanajvýš týždňov. Pre iného je zase potrebné zachovať v určitom časovom rámci dodanie minimálneho počtu kusou a záruka na daný produkt. Skrátka cena nieje vždy prvoradá. Najhoršie čo sa vám ako podnikateľovi môže prihodiť ak máte vo firme príliš horlivého zamestnanca ktorý bez toho aby si overil či sa to vôbec oplatí nasľubuje potenciálnemu zákazníkovi i modré z neba. A to bez porady s finančným oddelením. Teraz množstvo horlivcov bude namietať že sa to vyplatí ale chcete na tom staviť vašu kariéru alebo lepšie povedané staví na to šéf svoj krk a povesť firmy s tým? V každom prípade je potrebné vedieť nájsť kompromis a zbytočne nesľubovať niečo čo vás bude stáť nemalé finančné prostriedky len tak bez rozmýšľania. Iná vec je keď je zámerom firmy dostať sa na nové trhy, rozšíriť si porfólium a podobne. V takom prípade sa už nejedná o bezhlavé riskovanie ale o jasný podnikateľský zámer s cieľom napredovať. Pretože či už sa rozhodol samotný majiteľ alebo vedenie spoločnosti posunúť ďalej na tom až tak nezáleží, dôležité je pravidelne a hlavne čo najpresnejšie vedieť vyhodnotiť aktuálnu kondíciu firmy. Ak to bude nevyhnutné aj na týždennej báze, pretože nieje nič horšie ako keď sa firme darí iba na papieri alebo je to zo ziskom ako na horskej dráhe. Tadiaľto cesta ale nevedie a množstvo ľudí na to zabúda.